استاندارد مدیریت کیفیت

 

 استاندارد مدیریت کیفیت ISO/IEC 20000،مدیریت خدمات فن آوری اطلاعات IT:

این استاندارد اولین استاندارد مستقل در زمینه مدیریت خدمات فن آوری اطلاعات است که سازمان جهانی استانداردآن را  منتشر نموده است.

لازم به ذکر است در استاندارد ISO 9000-3 ویرایش سال 94 راهنمایی هایی در این زمینه ارائه شده است.

این استاندارد اب رویکرد فرآیند گرا در جهت دستیابی به اهداف کسب و کار و خواسته های مشتریان در حوزه مدیریت خدمات IT تدوین گردیده است.

این استاندارد یکسری راهنما و روشهای مناسب برای خدمات فن آوری اطلاعات تحت چارچوب IT Imfrastructure Library  (ITIL) ارائه میدهد.

ITIL نگاهی نوین برای ارائه پشتیبانی و بهبود خدمات فن آوری اطلاعات میباشد.

استاندارد ISO/IEC 20000 که اولین بار توسط BSI تهیه گردیده است دارای دو بخش است:

در بخش اول این استاندارد، الزامات سازمان برای مدیریت و تحول خدمات IT میباشد.

در بخش دوم آئین نامه های مربوط را ارائه میدهد.

شرکت مهندسی پویندگان ایمنی و کیفیت آمادگی دارد ه در این زمینه به شرکتهای ارائه دهنده خدمات IT مشاوره دهد.

لازم به ذکر است که این استاندارد از اصول دمینگ و ساختارهای تقریباً شبیه به استاندارد ISO 9001 استفاده میکند اما الزامات آن کاملاً خاص فن آوری اطلاعات IT میباشد.

اهم الزامات این استاندارد عبارتند از:

  1. 1.      الزامات سیستم مدیریت شامل:

 مسئولیت مدیریت

 الزامات مستند سازی

 شایستگی آگاهی و آموزش 

  1. 2.      طرح ریزی و اجرای مدیریت خدمات

 طرح ریزی و مدیریت خدمات

 اجرای مدیریت و تامین خدمات

 پایش و اندازه گیری و بازنگری

  1. 3.      برنامه ریزی و اجرای خدمات جدید یا تغییر یافته
  2. فرآیند ارائه خدمات

 مدیریت سطح خدمات

 گزارش خدمات

 تداوم خدمات و مدیریت دسترسی

 بودجه بندی و حسابرسی خدمات فناوری اطلاعات IT

 مدیریت ظرفیت

 مدیریت امنیت اطلاعات

  1. 5.      فرآیندهای ارتباطات

 کلیات

 مدیریت روابط تجاری

 مدیریت تامین کننده

  1. 6.      فرآیند تشخیص و رفع

 پیشینه

 مدیریت وقایع

 مدیریت مشکلات

  1. 7.      فرآیند کنترل

 مدیریت پیکره بندی

 مدیریت تغییر

  1. 8.      فرآیند استقرار

برای اخذ گواهینامه ISO/IEC 20000-1 با ما تماس بگیرید.

 

 

 سیستم های اطلاعات مدیریت

 

این سیستم نیز به دسته های ذیل تقسیم بندی می گردد:

 

1-     تجزیه و تحلیل سیستم ها بر اساس متدلوژی های:

هیچ نرم افزار یا سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) یا پشتیبانی تصمیم( DSS) و یا عملیاتی (TPS) عملکرد قابل قبولی نخواهد داشت مگر اینکه بخوبی سازمان و سیستم تحلیل شده باشد و نیازهای اطلاعاتی ورودی ها و پردازشها و خروجی های سیستم برای سطوح مختلف مدیریت تحلیل شده باشد.

شرکت مهندسی پویندگان ایمنی و کیفیت آماده است با استفاده از متدولوژی های مختلف مانند:

1-1 - روش ساخت یافته SSADM

1-2 -روشهای شی گرا ( UML – OOA)

1-3 -  سازمان نگر (IE, BSP )

اقدام به تجزیه وتحلیل سیستم و طراحی نرم افزار و سیستمهای TPS و MIS وDSS  نماید.

  تجربه ما در ریخته گری ایران خودرو ،  سیمان اردبیل و... یاری بخش ما دراین زمینه خواهد بود.

 

 

2-     طراحی TPS ها و برنامه های کاربردی:

 در زمینه های مختلف مانند نگهداری و تعمیرات ، پرسنلی ، حقوقو دستمزدو ...

 

برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات:

استمرار تولید و قیمت تمام شده محصولات و انجام به موقع تعهدات و بهره وری همگی بستگی به حاضر به کاری ماشین آلات وتجهیزات شرکتها دارند.

سیستمهای برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات بهره ور TPM امروزه نقش اساسی در بازار رقابتی پیدا کرده اند.

ما آمادگی داریم با طراحی نرم افزارهای خاص نگهداری و تعمیرات، برای سازمان شما جهت استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش عمر آنها ، مشاوره و راهنمایی های لازم را ارائه نمائیم.

همچنین با استفاده از شاخص هایی مانند: MTBF، MTTR  ،OEE  اطلاعات کافی در ارتباط با اثر بخشی و کارائی سیستم نگهداری و تعمیرات و انجام آنالیز تعویض در اختیار سازمانها قرار دهیم.

 

3-     طراحی سیستم اطلاعات مدیریت MIS و گزارشات مدیریتی

 

4-     طراحی سیستم های پشتیبانی تصمیم  DSS

 

/ 0 نظر / 5 بازدید